Golimag

درمان لیزر بواسیر هموروئید در تهران، شقاق، فیستول، کیست مویی و انواع زگیل تناسلی

Golimag

درمان لیزر بواسیر هموروئید در تهران، شقاق، فیستول، کیست مویی و انواع زگیل تناسلی

تخصصی ترین وبلاگ درمان لیزر بواسیر هموروئید در تهران، شقاق، فیستول، کیست مویی و انواع زگیل تناسلی

  • ۱
  • ۰

هموروئید یا بواسیر داخلی

دراین حالت بالشتک هموروئید یا  بواسیر از درون روده متورم می شود و فرد بیمار قادر به دیدن و لمس کردن این بالشتکها نمی باشد و در بیشتر نمونه هاباعث درد و ناراحتی در فرد بیمار نمی شود.

اما هنگام فشار آوردن در موقع دفع مدفوع باعث خراشیدگی توده شده که منجر به خون ریزی میگردد که تکرار آن باعث میشود به مرور زمان این بالشتک ها به سمت خارج از مقعد کشیده شوند و تبدیل به هموروئید خارجی شود.

هموروئید یا بواسیر خارجی

این نوع از هموروئید یا بواسیر غالبا بسیار دردناک میباشندکه در زیر پوست کناره مقعد ایجاد میشود و این بالشتکهای بواسیری به درد و خون ریزی حساس تر میباشند و غالبا فرد بیمار احساس خارش شدید میکند که توده با اولین خارش دچار خون ریزی میشود.

در بعضی از مواقع بواسیر یا همان هموروئید مانند کیسه ای پر از خون مشاهده میشود که این بالشتکهای پر خون خیلی دردناک و متورم میشوند که مستعد پاره شدن و خون ریزی می باشند.

هموروئید یا بواسیر چیست ؟

علائم و نشانه های بیماری هموروئید 

انواع هموروئید یا بواسیر 

هموروئید یا بواسیر داخلی 

هموروئید یا بواسیر خارجی

هموروئید یا بواسیر ترومبوزه

این نوع از بواسیر در لبه های کناری مقعد پدیدار میشوند و به اندازه لوبیا میباشد و علت اصلی ایجاد آن فشار آوردن بیش از حد هنگام دفع مدفوع می باشد و کسانی که معمولا شغلهای بدون تحرک و پشت میز دارند ​ و همینطور کسانی که ورزش های سنگین انجام میدهند و افرادی که جسم سنگینی را یکباره بخواهند بلند کنند مبتلا به این نوع هموروئید میگردند.


این نوع از بیماری بسیار دردناک بوده و ظرف حداکثر چند ساعت به وجود می آید که باید بلافاصله به ​متخصص کلورکتال جهت درمان مراجعه کرد.

رایج ترین نشانه های هموروئید، خونریزی کناره مقعد می باشد اما هر نوع خونریزی را نباید به هموروئید مربوط کرد. باید بدانیم که برخی انواع سرطان های روده ی بزرگ و پولیپ ها منجر به دفع خون در مدفوع می گردند.


پس تشخیص نوع بیماری توسط دکتر بواسیر ( هموروئید) و متخصص کولورکتال بوسیله کولونوسکوپی (مشاهده داخل روده ی بزرگ از طریق لوله نوردار و مجهز به عدسی) امکان پذیر می باشد. مشاهده و معاینه دقیق توسط دکتر هموروئید و دست آخر رکتوسیگموئیدسکپی کلیدهای اصلی تشخیص هموروئید می باشند. هموروئید یا بواسیر بر پایه شدت آن به چهار گونه زیر دسته بندی می گردد. همینطور آزمایش های لازم در این مورد نقش مهمی را ایفا می کنند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی